Svesni drugih, a nesvesni sebe

cam04526

Da li ste ikada razmišljali zašto ljudi sve i svašta primećuju kod drugih, a kod sebe ne?

Jeste? Svaka cast.

Niste? Iskreno, nisam ni ja. Nemam baš puno kontakata sa ljudima, ali mi moja vlasnica priča svakojake životne situacije sa ljudima.

Jeste li primetili kako ljudi često pričaju o drugima? Primećuju sve njihove mane, ponekad možda neku vrlinu? Da li ste primetili kako ljudi daju olako savete i još lakše osuđuju?

Zašto je lakše primetiti druge, a teže sebe? Pa zar svakog jutra ne započinjemo dan tako što se ujutru pogledamo u ogledalu? Doduše, ja lično prvo otrčim da ručkam Whiskas. Mmmm, hrana, nego da se vratim na temu.  Šta vidimo u ogledalu? Izgleda češće vidimo samo naš odraz – da li nam je izašla neka bubuljica (srećom, ja nikad nisam imao tih problema), da li imamo podočnjake ili nam se, možda ne daj bože, pojavila neka nova bora? Koliko vas se iskreno zagledalo u svoje oči i zapitalo: ko sam ja, kakva sam osoba, zašto radim ili ne radim nešto?

Koliko vas je vodilo iskren razgovor sa samim sobom?

Znam da ovo može da zvuči malko nenormalno, ali mogli biste da probate. Sedite na krevet, fotelju ili stolicu i zamislite sebe (vaše Drugo Ja) da stojite sa strane i posmatrate samog sebe (vaše Prvo Ja). Obratite pažnju kako sedite, kakav je položaj vašeg tela, gde su vam ruke. Kada ste osvestili vaše fizičko prisustvo, sada obratite pažnju na vaše disanje. Da li dišete ubrzano? Ili ste smireni? Kada ste osvestili položaj tela i disanje, obratite pažnju na misli koje vam prolaze kroz glavu. Da li su one pozitivne ili negativne? E kada dobijete odgovore na ova pitanja neka osoba (Drugo Ja), koja stoji sa strane, da svoj sud o vama (Prvom Ja) koji sedite. I? Kako vidite sebe? Da li vam se sviđa vaš sud o sebi? Da li biste nešto promenili kod sebe? Ako da, šta bi to bilo i na koji način? Šta ako vam se ne dopadnu odgovori?

Samosvest. Svest o sebi. Kada razvijete svest o sebi uspećete lakše da promenite sebe ukoliko mislite da je potrebno.

Možete da probate da dok pričate sa nekim, u sebi opet zamislite Drugog Ja koji stoji sa strane i posmatra vas (Prvog Ja) dok razgovarate sa sagovornikom. Obratite pažnju šta pričate i kako pričate?  Da li slušate sagovornika ili ga zaista i čujete?

Nego da se ja vratim na moje pitanje s početka teksta: zašto ljudi sve i svašta primećuju kod drugih, a kod sebe ne? Mislim da je to zato što nedostaju dve stvari: 1. dovoljno razvijen nivo samosvesti i 2. hrabrost.  Svaka osoba može postati samosvesna. Pitanje je da li ima hrabrosti da se suoči sa onim što vidi kada stoji sa strane (ono naše drugo Ja koje stoji i posmatra prvog Ja).  Nije jednostavno ni prijatno ako nađemo sebi neku zamerku, makar bila ona i sitna. Zato je mnogo lakše da primetimo druge, da dajemo sud o njima.

Kako reaguje naš ego?

Kada dajemo savete drugima onda je naš Ego “pametan i mudar”. Čuli ste sigurno ono: “Ma šta ti je? Ne smeš tako da radiš! To treba da uradiš tako i tako.” Je l’ da zvučimo pametni sami sebi?

Kada osuđujemo druge onda je naš Ego “bolja persona” od onog kog osuđujemo. Čuli ste i ovo često: “Kako je mogla/mogao to da uradi? Pa ja to ne bih nikad uradila/uradio?” Je l’ da da smo mi sad sami sebi bolje osobe u odnosu na onog kog osuđujemo?

Ne bih ovom prilikom o teorijama koje sam čuo od psihologa a odnose se na to da sve ono što vidimo kod drugih imamo već u sebi.

Ogladneo sam diktirajući mojoj vlasnici ove moje mudre mačje misli.

Prijatno veče vam želim.

 

 

Leave a Reply

